De effecten van COVID-19 op de woningmarkt #18

Augustus, en daarmee ook de zomervakantie van 2020, loopt op zijn einde. Dit betekent dat we, in hoeverre dat nog kan, het “normale” leven weer op pakken. Na een lange periode thuisonderwijs gaan de scholen weer fysiek les geven. Dit brengt allerlei discussies teweeg, zoals het dragen van mondkapjes op scholen. Daarnaast geven meerdere werkgevers aan ook in september nog thuis te blijven werken. Iedereen past zich aan. Zo ook de fastfoodketen Kentucky Fried Chicken. Het bedrijf stopt tijdelijk met de slogan “It’s finger lickin’ good”. KFC vindt de slogan niet gepast in de tijd waar het virus nog actief is.

Het “normale” leven wordt geleidelijk weer opgepakt of op een nieuwe wijze vormgegeven. Maar wat voor effecten zijn er op de woningmarkt? Het aantal fysieke bezichtigingen als de bezichtigingen op de site ikwilhuren.nu zijn de afgelopen weken onveranderd. De opzeggingen zijn toegenomen op nationaal niveau, waarbij de Termination rate ook hoger eindigt in vergelijking tot de voorgaande maanden.

Bekijk de Watson+Holmes COVID-19 update hier

Geef een reactie

🍪 Wij gebruiken cookies om je de beste gebruikservaring te kunnen bieden.